Francoise.reismee.nl

Françoise in Zuid-Amerika

¡Hola, welkom op mijn blog!

Leuk dat je me volgt tijdens mijn reis door Zuid-Amerika.

Waarom dit avontuur? Omdat ik graag reis en veel van de wereld wil zien. Tijdens eerdere vakanties heb ik samen met mijn gezin vele continenten en landen bezocht. Helaas was er altijd te weinig tijd om lang op pad te gaan, omdat ik als zzp'er het hele jaar - met veel plezier - voor verschillende opdrachtgevers door het hele land aan het werk ben.

Maar nu trek ik er wél langere tijd op uit. Onder het motto 'Don't dream it - do it!' ga ik twee maanden lang 'todo sólo' en met alleen een retourticket, paspoort, credit card, telefoon, camera en wat kleren in mijn rugzak naar Perú, Ecuador en Colombia. Met slechts een globale route in mijn hoofd en de Lonely Planet in mijn hand laat ik me verrassen door wat er op mijn pad komt, ofwel:

'One's destination is never a place, but a new way of seeing things.'

Op 2 januari 2016 stap ik op het vliegtuig naar Lima, Perú. Van daaruit reis ik naar de Andes in het oosten (Incatrail, Machu Picchu) en vervolgens terug naar de kust noordwaarts, richting de grens met Ecuador. Ten westen van Ecuador ga ik de Galápagoseilanden verkennen en hoop in het binnenland een jungletour in het Amazonegebied te maken. Bij de hoofdstad Quito sta ik met het ene been op het noordelijk en met het andere been op het zuidelijk halfrond. Ik eindig in Bogotá, Colombia, van waaruit ik op 25 februari terug naar huis vlieg, met hopelijk een backpack boordevol onvergetelijke herinneringen...

Ben je benieuwd naar mijn verhalen en foto's? En wil je mijn route ook op de kaart volgen? Kijk dan regelmatig op dit blog. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op mijn blog staat? Meld je dan aan door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

¡Hasta pronto!

Françoise

Reacties

Reacties

Marielle

Goeie reis!

Lisette

Wat fijn om op deze manier te mogen delen in hoe jij jouw droom leeft. Een hele goede reis!

Maria van der Weerd

Ga heerlijk op stap. Genieten!!! De start Peru is prachtig mij bekend. Goede reis avontuurlijke groet maria

Rob & Andy

Hoi Françoise, heel veel plezier "living your dream"!
Goede reis, we zijn benieuwd naar je verhalen.

Manon

Hai Françoise, goede reis en ik ga via je verhalen een beetje mee dromen.

Gonnie en Jan

Francoise,
Een heel fijne reis. Pas gelezen dat je beter kunt investeren in nieuwe ervaringen dan in nieuw spullen. Horen graag van je

Nicole

Ik vind je dapper en wens je een goede reis en prachtige verhalen!
(Van de Spaanse les)

Nellie Oosthoek

Heel veel plezier. Ik ga je volgen. X

Lou Cremers

Hoi Françoise, goede reis en veel plezier op je ontdekkingstocht!

Dineke & Wim

Goede reis. We zullen je volgen. Veel plezier!

Viviën van Schaik

Laat je droom uitkomen en geniet met volle teugen!

Jan Brummer.

Hoi.Francoise.
Heel veel plezier.
goeie reis en ik ga je volgen.

Marianne

Hola Francoise, te deseo un viaje inolvidable, pasarlo bien y cuidate.
Te voy a seguir por aqui y ya estoy esperando a los siguente fotos!
Con mucho cariño, Marianne

Dorien

Goh, ik wens je een goede reis boordevol mooie ontmoetingen en prachtige belevenissen! Ik ben benieuwd naar je reisverhalen!
Buen viaje y suerte!
Abrazo,

Dorien

Yolanda Scholten

Wauw Francoise, wat een avontuur! Hele goede reis en heel veel mooie avonturen toegewenst. Wij gaan je volgen! Hartelijke groeten, Evert-Jan en Yolanda

ineke kiers

Geniet met volle teugen, Francoise!
Leuk om je te volgen. Wens je een prachtige reis toe in geuren en kleuren. Ineke

Frans Meijers

Goede reis toegewenst met veel inspirerende momenten. Ik ga je heel goed volgen! Frans

Gera

Hola Francoise,

ahora ya estás camino a Perú.....te deseo un viaje súper lindo, con muchas aventuras y muchos encuentros interesantes..¡que te vaya bien!, un cordial saludo, Gera

Lianne Daemen

Hallo Francoise,
Wat een uitdaging! Heel veel plezier op deze mooie reis. Geniet ervan en make your dreams true!
Lianne

Paul van der Weerd

Dit keer wel uit Balk:
Fracoise: hele goede, avontuurlijke reis!!
Geniet, Z.Amerika is prachtig, je weet het, wij ook, maar jouw beleving zal alleen nog meer speciaal zijn.
En jouw beleving is/wordt uniek. Vele groeten, kom heel terug, deed ik wel eens niet, Paul vdW

Margriet

Hee wat leuk Francoise! Goede reis en we gaan je uiteraard volgen!

Margriet

Harrie en Estelle

Hoi Francoise,

een heel mooie reis gewenst. Kom veilig weer terug!

Groeten, Harrie en Estelle

kiki & Dik

Leef je droom ,we gaan je volgen.

ignas

als alles goed is ben jij nu in lima, je rugzak ook, en eet je superlekker vegetarisch bij Bio Leben, een winkel / restaurant op Calle Ancanflores 416 in Miraflores.
geen zorgen over het thuisfront: rens zag er aardig ontspannen uit vanmiddag :-)

Theo van den Heuvel

Lieve Francoise,
geweldig. Het grote avontuur tegemoet. Ik wens je de reis van je leven.
hasta luego

Ingrid en Aloys Giesen

Hoi Francoise, wat een prachtige slogan om het nieuwe jaar mee te beginnen. We wensen jou een fantastische tijd in Zuid-Amerika. Heel veel plezier en geniet. Goede reis

Klarien & Bert

Alle goeds voor 2016, geniet van je reis, pas goed op jezelf, zijn benieuwd naar je ervaringen!

ignas

cusco. check!

Ingeborg

Mooie uitdaging! Veel plezier met veel inspirerende momenten

Ton Konings

Lieve Francoise,
Mooi te lezen over je wens om met nieuwe ogen te gaan kijken. Het is een variant van:
“Een echte trektocht is vaak niet de ontdekking van nieuwe gebieden, maar het beschouwen van bekende gebieden met andere ogen!” M.Proust ( 1871-1922)
Dit sluit echter het met nieuwe ogen kijken naar nieuwe dingen niet uit.
Als huismus probeer ik via jouw ogen mee te kijken.

alle goeds toegewenst

ton

Erik

Hoi Francoise, we volgen je, wat een geweldige ervaring. Heb onze dochter Kirsten toegevoegd om je reiservaringen te delen.
Hou je taai, gr. Erik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!